Welke manier van geven past bij jou?

Incidenteel of op regelmatige basis, projectgericht of niet, een klein of groot bedrag, …. Het maakt niet uit. Elke manier van ondersteuning is zeer welkom. Er zijn verschillende mogelijkheden.

Daarbij is het van belang te weten dat HoPe een door de overheid erkende organisatie met de ANBI-status is. Het ANBI-nummer is 814845873. Je vindt de  ANBI-verklaring hier. Dit betekent dat je (onder voorwaarden) jouw gift zelfs bij je belastingaangifte kunt laten meetellen voor volledige belastingaftrek. Je kunt hier nagaan wat je belastingvoordeel kan zijn bij periodiek schenken versus eenmalig schenken.

Eenmalige gift

Steun het werk van HoPe door het overmaken van een bedrag naar keuze via onze donatieknop of maak jouw bijdrage over naar NL 69 RABO 0300 2760 87 t.n.v. Stichting HoPe Nederland. Vermeld een eventuele specifieke bestemming in het veld ‘opmerkingen’.

Periodieke gift

Een makkelijke manier om structureel het werk van HoPe te steunen is door middel van een periodieke overschrijving via de bank, waarbij je het bedrag en de frequentie uiteraard zelf bepaalt. Ook kleine bedragen op jaarbasis betekenen een significante bijdrage aan onze projecten.
Het bankrekeningnummer is NL69 RABO 0300276087 t.n.v. Stichting HoPe Nederland

Schenken met belastingvoordeel

Wil je periodiek schenken met een overeenkomst, en hiervan optimaal belastingvoordeel genieten, dan kan je een overeenkomst voor vijf jaar of onbepaalde tijd met ons aangaan. Download dan eerst de periodieke schenkingsovereenkomst van de Belastingdienst, vul deze in en mail het ingevulde en ondertekende formulier naar onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je ontvangt het formulier korte tijd later door ons ondertekend retour, voorzien van de twee kenmerken die van belang zijn bij de belastingaangifte. Alle giften die conform de overeenkomst jaarlijks worden gedaan, zijn volledig fiscaal aftrekbaar.

Geven na leven

Er is een mogelijkheid om (een deel van) jouw nalatenschap te bestemmen aan Stichting HoPe. Dat kan alleen als je dat in een testament of andere wilsbeschikking bij een notaris laat vastleggen. Daarover hoef je ons niet te informeren. Op deze manier mochten wij de afgelopen jaren onverwacht al een paar hele mooie bijdragen ontvangen.