Sheeped foto 1

Update september 2021. Sheeped is inmiddels gestopt. We zijn dankbaar voor de samenwerking die we met hen gehad hebben.

Sheeped is een duurzaam, trendy, Nederlands merk en verkoopt prachtige kleden en kussens, handgemaakt in de Andes regio. De kleden uit Peru, Bolivia en Chili worden van origine frazadas genoemd en zijn met de hand geweven van pure schapenwol. Sheeped is een initiatief van Tim en Anna, een ondernemend en reislustig stel, woonachtig in Alkmaar. Tijdens een prachtige reis door Chili werden zij verliefd op deze bijzondere kleden.

Sheeped foto 3
De frazadas zijn onderdeel van een eeuwenoude weeftraditie en deze wordt van generatie op generatie doorgegeven. Tim en Anna vinden het verhaal achter de frazadas zo mooi en bijzonder, dat zij de rest van Nederland (en wie weet Europa) graag kennis willen laten maken met dit authentieke ambacht. Daarbij is verantwoord en sociaal ondernemen voor hen heel belangrijk en het uitgangspunt bij alle beslissingen die zij nemen.

Sheeped foto 2
Sheeped vindt het daarnaast belangrijk iets terug te kunnen doen voor de inheemse bevolking en heeft daarom het initiatief genomen om samen te gaan werken met Stichting HoPe. Wanneer een product bij Sheeped gekocht wordt zal een deel van de opbrengst hiervan naar HoPe gaan.

Ben je op zoek naar een authentiek, origineel en handgemaakt vloerkleed of kussen? Bezoek dan www.sheeped.nl
Je kan Sheeped volgen op Facebook, Instagram en Pinterest.

Tijdelijke winactie!
Speciaal voor iedereen die de nieuwsbrief van HoPe ontvangt. Like Sheeped en Stichting HoPe op Facebook en laat een bericht achter op de Sheeped pagina waarom jij degene bent die een gratis kussen ter waarde van €49,- zou moeten winnen. Verwijs hierbij naar de nieuwsbrief van Stichting HoPe die je hebt ontvangen. De winnaar zal op 1 maart aanstaande bekend worden gemaakt op Facebook.

Sheeped kijkt uit naar de samenwerking met Stichting HoPe!