• doneer aan stichting HoPe

Op 11 mei jl. is Gerard van Stijn, een van de mede-oprichters van Stichting HoPe Nederland op 73- jarige leeftijd overleden. Het oprichtingsbestuur houdt vele warme herinneringen over aan de goede samenwerking met hem. Gerard was al lange tijd ziek.

Al ruim voor de oprichting van de Nederlandse steunstichting in 2002 was hij zeer betrokken bij het werk van Walter Meekes en Tineke Griffioen in Peru. En dankzij Gerard organiseerde de Lions club in Noordwijk regelmatig sponsoracties voor diverse projecten van HoPe. Tot tweemaal toe werd er door de Lions een grote galaveiling georganiseerd in Huis ter Duin. De opbrengsten waren groot, mede dankzij de samenwerking met Wilde Ganzen.

Ook toen Gerard geen bestuurslid meer was, bleef hij betrokken bij het werk van HoPe en had hij vaak contact met de beide oprichters van FundaciĆ³n HoPe in Peru, Walter en Tineke.

Op 17 mei jl. hebben vele familieleden, vrienden en bekenden een herdenkingsdienst bijgewoond in de Oude Jeroenskerk in Noordwijk-Binnen, waarna een toast werd uitgebracht op het leven van Gerard. Namens het oprichtingsbestuur waren Hiero Oosterbaan met partner Ingrid Trouw hierbij aanwezig.

DANK JE WEL Gerard, voor alles wat je voor HoPe hebt betekend. Je leeft voort in onze gedachten.

Kees van Putten, Hiero Oosterbaan en Riky de Roo