Kom jij in actie?

Jong of oud, het maakt niet uit. Iedereen die geraakt is door het werk van Stichting HoPe en ons wil ondersteunen door geld in te zamelen kan een actie starten. Alleen of samen met klasgenoten, collega’s, teamgenoten, de buurt, vrienden….

Iedereen heeft wel talenten in welke richting dan ook. Een leuk idee en een beetje creativiteit ... vergeet dat vooral niet met ons te delen ... en wie weet staat hier binnenkort wel jouw actie. Uiteraard helpen wij graag met informatie. Neem in dat geval even contact op met Ineke de Graaf! Alvast  veel plezier, succes en bedankt!

Actie Warm Hart van de KRO / NCRV

Onze zeer actieve vrijwilligers Rob en Loes Overbeek hebben het noodprogramma voedselzekerheid van HoPe aangemeld bij de Actie Warm Hart. Bij voldoende ondersteuning maakt HoPe daarmee kans op een aanzienlijke financiële bijdrage, variërend van € 2500 tot € 10.000. Steun dit geweldige initiatief met uw stem. Hier vindt u ook meer informatie over de aktie en het project. Dat kan tot 10 november.

Statiegeldactie Jumbo

Onze zeer actieve vrijwilliger Anja Eppingbroek heeft d.m.v. een statiegeldactie bij de Jumbo in Lichtenvoorde steun gevraagd voor het voedselproject van Stichting HoPe. Het aantal Covid-19-besmettingen zorgt in Peru voor de 2e keer in korte tijd voor een verplichte lockdown. HoPe is gestart met een programma voor voedselzekerheid en dit programma wil HoPe uitbreiden naar andere inheemse gemeenschappen. De voedselvoorziening van deze bergdorp bewoners is sterk in het gedrang gekomen. De actie heeft maar liefst €533,35 opgebracht.
Vorig jaar heeft deze actie zelfs €570,- opgeleverd. De opbrengst was toen bestemd voor de vrouwengroep in Racchi.

Keltisch kapelconcert voor HoPe

Ierse folkmuziek en Stichting HoPe lijken niet direct een voor de hand liggende combinatie. Toch is er een redelijk eenvoudige verbindende factor: dat is Marcel Peters. Hij vormt samen met zijn broer Ronald en goede vriend Frans Heijs, de Ierse folkband Reel to Real, al enkele jaren een trouwe donateur van Stichting HoPe. Lees hier op welke wijze zij dit doen.

Kom gezellig bridgen - opbrengst voor HoPe

Lia van Beek was jarenlang een trouwe vrijwilligster van Stichting Spelendewijs.
Deze stichting organiseerde diverse activiteiten waaronder  jaarlijks een bridgedrive, met een mooie bijdrage voor haar stichting.
In 2013 is Spelendewijs opgegaan in Stichting HoPe. Lia heeft de organisatie van de bridgedrive gecontinueerd, nu als vrijwilligster voor Stichting HoPe.
Een win-win situatie: de gezellige bridgedag wordt jaarlijks voortgezet, gekoppeld aan een mooie bijdrage voor Stichting HoPe.
Lia gaat in augustus met haar zoon en kleinzoon de projecten in Cusco bezoeken.

Jampotjes

Mevrouw Westerhof, een trouwe vrijwilligster, maakt al jaren jam. Na de kennismaking met het werk van HoPe in Peru was ze zo onder de indruk dat ze besloot potjes jam te maken en de opbrengst hiervan te schenken aan HoPe. Dit is uitgegroeid tot niet alleen een indrukwekkend aantal potjes jam dat ze verkoopt, maar ook een groot netwerk van ‘afzetmogelijkheden’. Met een indrukwekkend bedrag dat HoPe jaarlijks mag ontvangen.