Van de penningmeester

2018 01 schenken van geld 279x210Graag wil ik met jeette uts terugblik op het afgelopen jaar en vooruitkijken naar het nieuwe jaar.

Ten tijde van het schrijven van dit artikel waren nog niet alle cijfers over het jaar 2017 bekend. Wel kunnen we al zeggen dat er ruim € 122.000 gedoneerd is en dat is ruim € 12.000 meer dan begroot en ook circa € 5.000 meer dan het jaar ervoor. Wij zijn hier erg dankbaar voor en trots op elke hier op zijn of haar manier aan heeft meegewerkt.

Ook kan via iDEAL te kunnen doneren periodieke updates en mogelijk worden gemaakt. De vaste kosten van € 120,00 per jaar zijn verlaagd door een kleine bijdrage van € 0,35 per transactie.

In het bestuurlijke zijn ook de effectieve stappen gemaakt, vooral op het gebied van bestaande communicatie. Ook de communicatie met het team in Peru is beter verbeterd geworden.

Op sociale media heeft Stichting HoPe Nederland weer leven geblazen in LinkedIn, het grootste professionele netwerk ter wereld. Ondanks dat onze organisatie volledig operationeel is, is ons platform van beroepsmensen. Hierop kunnen wij ons verhaal kwijt, ons werk laten zien en hulp vragen voor de diverse projecten.

Voor het nieuwe jaar willen en zullen wij op diverse gebieden de nodige en ook extra stappen gaan maken. Wij doen ons om ons te meten meten met de professionele instellingen en zullen het steeds vaker doen op deze professionals om op vrijwillige basis onze organisatie te verbeteren.

2018 01 formulier periodiek cadeau2018 01 Testament NederlandOp de achtergrond zijn al diverse gesprekken gaande om toch maar zo veel mogelijk hulp en geld binnen te krijgen. De hulp van de vele vrijwilligers om HoPe onder de aandacht te krijgen is en blijft een aandachtspunt. En geld; ja, van geld is er immers nooit genoeg. Voor de ambities van team HoPe Peru is er voor het nieuwe jaar nog meer geld nodig. HoPe Peru heeft zich bewezen een solide partner te zijn met veel kennis op het gebied van onderwijs. Ook de Peruaanse overheden zien dat steeds meer in en vragen veelvuldiger de hulp van HoPe in voor steeds grotere projecten.

Het ziet er naar uit dat team HoPe Nederland een tandje bij moet zetten om de ambities en projecten van HoPe Peru waar te kunnen laten maken. Op het gebied van onderwijs hebben wij nu een punt bereikt dat we moeten doorpakken. Wij zijn zeker niet wanhopig en zullen ook geen onverantwoorde beslissingen nemen maar hebben uw hulp meer dan ooit nodig. Daarom vraag ik graag uw aandacht voor het volgende.

Laat voor de naamsbekendheid van HoPe uw vrienden, kennissen en collega’s ook kennismaken met HoPe. Volg ons op de diverse social media en deel onze berichten. Stel ons in kennis van evenementen waarbij HoPe aanwezig zou moeten zijn. Deel uw eigen acties met ons en wij dragen dit uit over een groter publiek.

Voor mij is dit ook een uitstekend moment om je te laten weten HoPe blijvend te hebben met een schenking. U kunt rechtmatig op belastingaftrek. Meer informatie vindt u op onze website. Onze mooie stichting opnemen in uw testament, is dat iets waar u al eens over heeft nagedacht? Voor meer informatie contact mag u altijd contact met mijn opnemen.

Rest mij u maar te danken voor uw betrokkenheid. Ik wens u, noemt het hele management, de allerbeste tiener voor dit nieuwe jaar.

De penningmeester