Hierbij ontvangt u onze eerste nieuwsbrief van 2018.

2018 01 1 kerstkaart Stichting HoPeWie onze nieuwjaarswensen voor het komend jaar niet heeft ontvangen, wensen wij via deze weg een gezond en voorspoedig nieuwjaar.

Wij vinden het een goede gewoonte om enkele malen per jaar een nieuwsbrief te sturen. Daardoor raakt u op de hoogte van de ontwikkelingen van de projecten in Cusco en omgeving en van de activiteiten die we hier in Nederland ondernemen.

De nieuwsbrief is echter niet de enige weg via welke u informatie van ons ontvangt. In toenemende mate worden de website en ook Facebook ingezet om u op de hoogte te houden.

Een belangrijke rubriek op onze website is de rubriek Sponsorpakketten. Daarin worden de nieuwe en lopende projecten / programma’s uitgebreid toegelicht met een begroting daarbij. In de loop van het jaar zullen wij u op de hoogte brengen van de gelden die voor deze projecten zijn binnengekomen en dus ook van hoeveel er nog nodig is om het werk volgens planning af te maken.

Sinds augustus 2017 bericht iedere maand een lid van het team in Cusco over de werkzaamheden in de dan afgelopen periode: HoPe-team in actie. Daardoor wordt naar onze mening de weerbarstigheid van “het vak” dat zij uitvoeren wat meer invoelbaar. Ook blijkt dat lang niet alles gladjes verloopt. Nu eens vertelt iemand over de sociale onrust en de lerarenstakingen, dan weer maakt iemand u deelgenoot van het lijden dat je als medewerker moet aanzien. Gelukkig zijn er ook positieve zaken te melden, zoals de implementatie op grote schaal van programma’s die HoPe de afgelopen jaren via beperkte projecten heeft ontwikkeld.

HoPe streeft permanent naar optimale transparantie. We hopen dat we die op deze manier permanent kunnen onderhouden. Wie meer informatie wil mag het altijd zeggen. Wij zijn altijd bereid die te geven.

RSS feedEen nieuwe functie op onze website is de zogenaamde RSS-feed.

Wanneer u hier op klikt en de aanwijzingen volgt komt u snel op onze site, of op de pagina waarop u de RSS feed heeft ingesteld.

We hopen dat u door deze nieuwbrief weer een beetje meer op de hoogte bent van waar HoPe mee bezig is.

Het bestuur van HoPe NL