Kom jij in actie?

Jong of oud, het maakt niet uit. Iedereen die geraakt is door het werk van Stichting HoPe en ons wil ondersteunen door geld in te zamelen kan een actie starten. Alleen of samen met klasgenoten, collega’s, teamgenoten, de buurt, vrienden….

Bedenk een actie en vergeet die vooral niet met ons te delen. Uiteraard helpen wij graag met informatie. Neem in dat geval even contact op met Ineke de Graaf!

Laat je inspireren door onderstaande voorbeelden. Goed voorbeeld doet goed volgen. Alvast bedankt!

Statiegeldactie Jumbo

Onze zeer actieve vrijwilliger, Anja Eppingbroek, heeft dankzij een statiegeldactie bij de Jumbo supermarkt in Lichtenvoorde €570,- opgehaald voor HoPe. De opbrengst is bestemd voor de vrouwengroep in Racchi. Deze vrouwen breien de rode truien die HoPe jaarlijks bestelt voor mensen die op zeer grote hoogte leven. In de winter is het hier bitterkoud en zo zijn er elk jaar veel doden te betreuren. Dankzij deze truien draagt HoPe een steentje bij op twee fronten, een simpele maar doeltreffende win-win.

Jampotjes

Mevrouw Westerhof, een trouwe vrijwilligster, maakt al jaren jam. Na de kennismaking met het werk van HoPe in Peru was ze zo onder de indruk dat ze besloot potjes jam te maken en de opbrengst hiervan te schenken aan HoPe. Dit is uitgegroeid tot niet alleen een indrukwekkend aantal potjes jam dat ze verkoopt, maar ook een groot netwerk van ‘afzetmogelijkheden’. Met een indrukwekkend bedrag dat HoPe jaarlijks mag ontvangen.

Ruimte voor jouw actie

Iedereen heeft wel talenten in welke richting dan ook. Een leuk idee en een beetje creativiteit … en wie weet staat hier binnenkort wel jouw actie. Alvast veel plezier, succes en bedankt!