Het zijn spannende maanden geweest: ontvangt HoPe wel of niet steun van het Ministerie van Onderwijs voor het werk in de albergue? Maar nu is het bekend! Het keiharde werk van het team, hun goed uitgewerkte voorstellen, presentaties en rondleidingen, hebben resultaat geboekt. We krijgen vanaf 1 juli steun. De eerste overboeking, een bedrag van € 41,400, is binnen. Een tweede bijdrage is inmiddels toegezegd. Het is veel geld, maar allemaal hard nodig voor dit uitgebreide programma dat HoPe biedt voor de opvang en zorg van ongeveer 40 leerlingen die anders geen kans zouden hebben om de middelbare school te doorlopen.

De steun van het ministerie maakt dat we onze werkwijze enigszins zullen moeten aanpassen aan hun richtlijnen. Collega Elmer heeft hiervoor een cursus van een week gevolgd bij het ministerie in Lima. Binnenkort komt er een inspectie. We zijn natuurlijk heel benieuwd naar de bevindingen en ideeën van het inspecterende team.

Het is nog onduidelijk of het ministerie het project voor langere tijd gaat financieren.

Met Stichting Por Eso is een overeenkomst getekend waardoor het werk is gestart aan de groentekassen in Patacancha.