2019 02 Wereldwinkel 3 20190123 215801Na bijna 40 jaar is Wereldwinkel Sint-Oedenrode gestopt met de verkoop en promotie van fairtrade producten.  Op 23  januari jongstleden werd een bedrag  van € 14.000 op de eindrekening verdeeld onder 12 lokale goede doelen. Goede doelen die aansluiten bij de missie van de Wereldwinkel zoals het bevorderen van eerlijke handel, onderwijs en hulp aan mensen die het nodig hebben én waar vrijwilligers uit Sint-Oedenrode bij betrokken zijn.
En zo kwam het dat oud-bestuursleden Riky de Roo en Esther Jansen, woonachtig respectievelijk opgegroeid in Sint-Oedenrode, een cheque kregen overhandigd van maar liefst € 2000 voor Stichting HoPe: een bedrag dat zal worden besteed aan een nieuwe behandelmethode in het  brandwondencentrum in Cusco.

2019 02 Wereldwinkel 2 26De brandwondenafdeling van het regionale ziekenhuis in Cusco wordt al vele jaren ondersteund door HoPe;  iedereen die de stichting een warm hart toedraagt en de nieuwsbrieven leest is op de hoogte van het belang van deze ondersteuning, die helaas nog steeds nodig is. Sinds kort wordt bij de  verbandwisselingen gebruik gemaakt van een speciale crème, een soort vaselinezalf. Hierdoor genezen de brandwonden sneller dan voorheen en hebben de patiënten veel minder pijn. Ze kunnen eerder naar huis en als de wonden helemaal genezen zijn kan de fysiotherapie gaan starten. Met het bedrag van  € 2000 kan de afdeling gedurende een aantal maanden deze speciale crème inkopen.

We danken de (oud)vrijwilligers van Wereldwinkel Sint-Oedenrode voor hun enorme betrokkenheid en inzet voor een eerlijkere wereld en voor de verkoop van kaarten voor Stichting HoPe. Omroep Meierij maakte een opname van de cheque uitreiking.