Fondsenwerver (bestuurslid/vrijwilliger)

Wil jij graag vrijwilligerswerk doen met betekenis? Wil je je inzetten om de kansen te vergroten van kinderen, families en gemeenschappen in Peru? Ben jij creatief, doortastend en kun je goed netwerken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

In samenwerking met het leuke en gedreven team van Stichting HoPe Nederland is het jouw uitdaging om donateurs en sponsoren te werven die de projecten in Peru financieel willen ondersteunen.

Achtergrond Stichting HoPe

HoPe staat voor Holanda-Perú en is een niet-gouvernementele organisatie (NGO) die actief is in Peru. HoPe werkt al ruim 30 jaar samen met de armste bevolking van de stad Cusco en in de wijde omgeving daaromheen. HoPe is hoofdzakelijk actief op het gebied van onderwijs, maar daarnaast ook op de thema’s gezondheidszorg, voedselvoorziening en bosbouw. HoPe Peru wordt ondersteund vanuit Nederland door HoPe NL.

HoPe gelooft in duurzame ontwikkelingssamenwerking. Dat betekent samenwerken met lokale initiatieven en organisaties om op lange termijn hét verschil te maken.

Het is de missie van HoPe om kansen op persoonlijke en maatschappelijke ontwikkeling te creëren voor individuen - in het bijzonder kinderen, voor families en voor gemeenschappen.

HoPe doet dit door:

• Samen met de mensen zelf en met lokale organisaties en overheden projecten uit te voeren die gericht zijn op talentontwikkeling, sociaaleconomische ontwikkeling, participatie, perspectiefverbetering en zelfredzaamheid.
  • (Nood)hulp te leveren door middel van het redden van levens, het verminderen van menselijk lijden en het bewaren en beschermen van menselijke waardigheid.

De taak van de Fondsenwerver

• Het onderhouden van contact en het verzorgen van updates aan belangrijke fondsen en sponsors.
  • Het leggen van contacten met nieuwe potentiële sponsors en fondsen.
  • Het organiseren en uitvoeren van sponsoracties samen met het communicatieteam.
  • Het beheren en doorontwikkelen van het relatiebestand.
  • Het zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor samenwerking en ondersteuning.
  • Het opstellen en uitvoeren van sponsorbeleid.

Fondsenwerving in Peru

Een belangrijke activiteit in de komende periode is het verder ontwikkelen van de fondsenwerving in Peru in samenwerking met het team in Peru. Een pré is daarom als je al affiniteit hebt met fondsenwerving in Peru en je de Spaanse taal beheerst.

Tijdsinvestering

Gemiddeld vier uur per week, in te delen naar eigen inzicht. Het bestuur vergadert in de regel eens in de zes weken op zaterdag- of zondagochtend.

Inbedding in het team

Het kernteam van HoPe NL bestaat momenteel uit vijf bestuursleden (voorzitter, secretaris, penningmeester, commissaris Peru en commissaris vrijwilligersactiviteiten) en drie coördinatoren (communicatie, social media en vrijwilligers). Daarnaast werken we nauw samen met het team in Peru (een team van ongeveer 10 professionals werkzaam in Peru) en onze actieve vrijwilligers.

We zoeken iemand die toe wil treden tot het bestuur van HoPe Nederland of die deze rol als coördinator wil vervullen.

Contact

Geïnteresseerd? Stuur een korte CV en motivatie naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of neem contact op voor meer informatie (mag ook telefonisch: 06 18632504).