Van de penningmeester

2018 01 schenken van geld 279x210

Graag wil ik met u even terugblikken op het afgelopen jaar en vooruitkijken naar het nieuwe jaar.
Ten tijde van het schrijven van dit artikel waren nog niet alle cijfers over het jaar 2017 bekend. Wel kunnen we al zeggen dat er ruim € 122.000 gedoneerd is en dat is ruim € 12.000 meer dan begroot en ook circa € 5.000 meer dan het jaar ervoor. Wij zijn hier erg dankbaar voor en trots op een ieder die hier op zijn of haar manier aan heeft meegewerkt.

Ook trots zijn wij op de nieuwe website die regelmatig wordt bijgewerkt en waarop nu ook de mogelijkheid is om makkelijk via iDEAL te kunnen doneren. De vaste kosten van € 120,00 per jaar zijn vervangen door een kleine bijdrage van € 0,35 per transactie.

In het bestuurlijke zijn ook de nodige stappen gemaakt en vooral op het gebied van interne communicatie waardoor de bestuurders sneller kunnen schakelen. Ook de communicatie met het team in Peru is hierdoor beter geworden.

Op social media heeft Stichting HoPe Nederland opnieuw leven geblazen in LinkedIn, het grootste professionele netwerk ter wereld. Ondanks dat onze organisatie geheel op vrijwilligers draait, voelen wij ons wel thuis op dit platform van beroepsmensen. Hierop kunnen wij ons verhaal kwijt, ons werk laten zien en hulp vragen voor de diverse projecten.

Voor het nieuwe jaar willen en zullen we op diverse gebieden de nodige en ook extra stappen gaan maken. Wij streven ernaar om ons te kunnen meten met de professionele instellingen en zullen daarom vaker een beroep doen op deze professionals om op vrijwillige basis onze organisatie te verbeteren.

2018 01 form periodiek gift

Op de achtergrond zijn al diverse gesprekken gaande om toch maar zo veel mogelijk hulp en geld binnen te krijgen. De hulp van de vele vrijwilligers om HoPe onder de aandacht te krijgen is en blijft een aandachtspunt. En geld; ja, van geld is er immers nooit genoeg. Voor de ambities van team HoPe Peru is er voor het nieuwe jaar nog meer geld nodig. HoPe Peru heeft zich bewezen een solide partner te zijn met veel kennis op het gebied van onderwijs. Ook de Peruaanse overheden zien dat steeds meer in en vragen veelvuldiger de hulp van HoPe in voor steeds grotere projecten.

Het ziet er naar uit dat team HoPe Nederland een tandje bij moet zetten om de ambities en projecten van HoPe Peru waar te kunnen laten maken. Op het gebied van onderwijs hebben wij nu een punt bereikt dat we moeten doorpakken. Wij zijn zeker niet wanhopig en zullen ook geen onverantwoorde beslissingen nemen maar hebben uw hulp meer dan ooit nodig. Daarom vraag ik graag uw aandacht voor het volgende.

2018 01 Testament NederlandLaat voor de naamsbekendheid van HoPe uw vrienden, kennissen en collega’s ook kennismaken met HoPe. Volg ons op de diverse social media en deel onze berichten. Stel ons in kennis van evenementen waarbij HoPe aanwezig zou moeten zijn. Deel uw eigen acties met ons en wij dragen dit uit over een groter publiek.

Voor mij is dit ook een uitstekend moment uw aandacht te vragen om te overwegen HoPe blijvend te ondersteunen met een periodieke schenking. Gedurende minimaal 5 jaar hebben wij vaste inkomsten en u mogelijk recht op belastingaftrek. Meer informatie hierover vindt u op onze website. Onze mooie stichting opnemen in uw testament, is dat iets waar u al eens over heeft nagedacht? Voor meer informatie hierover mag u altijd contact met mij opnemen.

Rest mij u nogmaals te danken voor uw betrokkenheid en wens u, namens het gehele bestuur, het allerbeste toe voor dit nieuwe jaar.

De penningmeester