Nieuwe penningmeester HoPe

We zijn blij te kunnen melden dat per 9 oktober 2019 Frans Visser (Amsterdam, 1958) is benoemd als penningmeester van Stichting HoPe Nederland. Het bestuur is hiermee weer volledig.

Frans is in het dagelijks leven manager financiën en bedrijfsvoering bij het Amsterdams Fonds voor de Kunst (AFK) en heeft tevens een bedrijf in Excel-ondersteuning.

Zijn betrokkenheid bij stichting HoPe is in 2013 begonnen, toen hij met zijn gezin bij een rondreis door Peru in Cusco ook het project in San Isidro bezocht.
Frans: “Ik heb vele jaren in het buurt- en clubhuiswerk in Amsterdam, Hilversum en Haarlem gewerkt. Daar heb ik, als tiener-jongerenwerker en opbouwwerker, de methodieken geleerd die succesvol waren. Het was voor mij een heel positieve ervaring om te zien dat HoPe ook op die manier in Peru aan de slag was en succes behaalde. In de jaren na dat bezoek zijn we HoPe gaan steunen en ook blijven volgen. Toen ik dit jaar voor de tweede keer een oproep voor een penningmeester zag, heb ik besloten te reageren. Ik verwacht mijn ervaring, kennis en kunde ook voor het werk van stichting HoPe nuttig in te kunnen zetten.”

Met Frans erbij verwachten we de komende periode de diverse plannen voor versterking van de fondsenwerving nog beter vorm te kunnen geven.