Jubileum

Op 15 juni 1991 stapte Walter Meekes op het vliegtuig naar Peru, gedreven om zich samen met Tineke Griffioen en de inheemse bevolking in te zetten voor een beter toekomstperspectief.

Dat is inmiddels 30 jaar geleden. In die 30 jaar hebben we regelmatig bericht over de ervaringen, grote en kleine tegenslagen, grote en kleine successen maar bovenal over de enorme positieve impact die de activiteiten van HoPe gehad hebben. Daarop willen we hier niet ingaan.

Dit jubileum is er één om te vieren. En dat gaan we doen. Met een brede groep HoPe-vrijwilligers zijn we een paar maanden geleden gestart om te kijken hoe we dit jubileum een jaar lang de volle aandacht kunnen geven. Deze groep varieert van vrijwilligers van het eerste uur tot nieuwe vrijwilligers die zich de laatste maanden bij ons gemeld hebben.

Via sociale media (Instagram, Facebook en LinkedIn) zullen we frequent berichten posten.
Maar we gaan ook een feestelijke bijeenkomst organiseren. Door de huidige coronapandemie is er nog veel onzekerheid over de mogelijkheden. Onze droom is om met Walter en Tineke en met iedereen die zich met HoPe verbonden voelt fysiek bij elkaar te komen. Als dat niet lukt zullen we een digitale variant organiseren. Er is ook de mogelijkheid dat we gaan voor hybride: als opwarmer voor een fysieke bijeenkomst kunnen we digitale mogelijkheden inzetten.

We hebben al veel ideeën over de inhoudelijke invulling. We gaan terugkijken, we kijken naar de huidige stand van zaken én we kijken vooruit.

We zijn ook bezig met de voorbereiding voor een HoPe-magazine, dat wordt een gedrukt bewaarnummer, zodat iedereen nog jarenlang terug kan kijken en lezen, zoals ook het geval is met het fotoboek dat we gemaakt hebben rondom het 25-jarig jubileum.

Kort na de zomer gaan we keuzes maken.
Volg de informatie hierover via onze website, onze sociale mediakanalen en onze mailings.

Door actief in te zetten op dit jubileum ‘eren’ we de mensen die zich op welke manier ook ingezet hebben of inzetten, zowel in Nederland als in Peru, maar we grijpen ook de kans om te laten zien wat we doen, hoe we dit doen en wat we hiermee bereiken. Zo hopen we ons netwerk van donateurs en relaties te vergroten.

We hopen dat u ons wilt steunen. Dat kan al door volger te worden van Stichting HoPe op de sociale media kanalen, maar we hopen vooral dat we u zullen ontmoeten tijdens één van de geplande activiteiten.