Classic Car Sponsorrit - geannuleerd

Update. Deze sponsorrit is helaas geannuleerd.

Het is ondertussen 31 jaar geleden dat ondergetekende, oprichter van Stichting HoPe Holanda Peru, als reisleider chauffeur voor een Nederlandse reisorganisatie werkzaam was in Peru en Bolivia. Peru was verscheurd door terrorisme en de sociale chaos compleet. Reden voor mij om een project op te starten voor kinderen die op straat probeerden te overleven of die in erbarmelijke omstandigheden in achterbuurten op moesten groeien.

Stichting HoPe viert dit jaar haar 30e verjaardag, tijd voor een terugblik. HoPe heeft erg veel projecten uit kunnen voeren en een grote steen bij kunnen dragen aan het verbeteren van de leefomstandigheden en de ontwikkelingskansen van achtergestelde bevolkingsgroepen.

Daarbij is HoPe altijd geholpen door een grote groep vrijwilligers die op vele – vaak ludieke – wijzen sponsoracties voor de stichting hebben gehouden. Eén van de meest in het oog springende acties was de bijdrage van de Volvo Classics Panamericana. Een rit van 80 klassieke auto’s over 15.000 kilometer door Zuid-Amerika die maar liefst 50.000 euro voor Stichting HoPe opleverde.

Hans van Vliet, deelnemer aan deze rit, is zich sindsdien voor HoPe in blijven zetten. Samen met HoPe vrijwilliger Ad van Gestel zal hij in het jubileumjaar van HoPe  een minuscule replica van deze geweldige sponsoractie uitvoeren. Een rit binnen Nederland, van Maarssen naar Aalten. Niet te vergelijken met de monsterrit in Zuid-Amerika, maar wel met hetzelfde doel: Stichting HoPe financieel ondersteunen. Er is in de afgelopen 30 jaar veel veranderd en ook veel verbeterd in Peru. Helaas heeft daar nog lang niet iedereen profijt van. Met name de inheemse gemeenschappen, op 4000 meter hoogte in het Andesgebergte, lopen decennia achter in de ontwikkeling binnen de Peruaanse maatschappij. HoPe werkt samen met de bewoners van deze gemeenschappen hard  aan het verbeteren van hun ontwikkelingskansen.

Ondersteun de actie van Hans en Ad, rijd mee op 25 september 2021 van Maarssen naar Aalten en ondersteun HoPe via deze mooie actie en prachtige rit.

Walter Meekes, oprichter Stichting HoPe Holanda Peru