Het is er!

Het langverwachte magazine ter gelegenheid van het 30-jarig bestaan van Stichting HoPe is uit! Op woensdag 16 februari jl. is (wegens coronaperikelen) in klein comité het eerste exemplaar overhandigd aan Walter Meekes, mede-oprichter van HoPe. Dit gebeurde in het bijzijn van Mieke Weiffenbach en Jelle ten Hoeve (bestuur Stichting HoPe Nederland) en Ruben Uijterlinde (Project Adviseur Latijns Amerika Wilde Ganzen).

Wie had bij de start in 1991 kunnen vermoeden dat HoPe zich zou ontwikkelen tot de organisatie zoals we die vandaag de dag kennen? De basis voor het succes is allereerst gelegd met de diverse programma’s op gebied van onderwijs en welzijn, waarbij oog en respect voor de lokale cultuur en taal van de inheemse bevolking, het initiatief door en samenwerking met die bevolking en de Peruaanse overheid als altijd centraal staan.

Een tweede belangrijke reden is de trouwe schare supporters van HoPe: donateurs, sponsoren en niet te vergeten de vele vrijwilligers. De creativiteit, inzet en het enthousiasme van deze supporters zorgen ervoor dat HoPe met minimale kosten een maximaal resultaat kan behalen.

Het indrukwekkende gevolg van dit alles is vanaf nu te lezen én te zien in het jubileummagazine. De 54-pagina tellende uitgave staat vol met persoonlijke, ontroerende en boeiende verhalen uit het heden en verleden. Uiteraard is er ook veel informatie te vinden over de diverse projecten en de impact die ze persoonlijk gehad hebben op verschillende deelnemers in Peru. Dit alles wordt rijkelijk geïllustreerd met prachtige beelden van de fotogenieke omgeving van het werkgebied van HoPe in Cusco en de omliggende regio. Een absolute must-have voor al diegenen die HoPe een warm hart toedragen. Grote dank gaat uit naar alle vrijwilligers, partners en andere betrokkenen die hun medewerking hebben verleend, waardoor deze uitgave grotendeels zonder kosten voor Stichting HoPe tot stand kon komen.

Benieuwd naar hoe je een exemplaar van deze unieke uitgave kunt bemachtigen? Stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor verdere informatie.

Marga Bokdam

2022 02 Lancering 30 magazineVan links naar rechts: Ruben Uijterlinden, Mieke Weiffenbach en Walter Meekes (Jelle ten Hoeve heeft de foto gemaakt).