Vrijwilligersdag

Op 12 juni heeft, na twee keer uitstel vanwege corona, de Vrijwilligersdag plaats kunnen vinden. Samen met ongeveer 35 (oud)vrijwilligers is het 30-jarig bestaan van HoPe gevierd en hebben we gezamenlijk in verschillende workshops kunnen brainstormen over de inhoud van het beleidsplan 2023 - 2027 van HoPe Nederland. Met de vrijwilligers is nagedacht over het beleid in het algemeen, de vrijwilligers, de communicatie en de fondsenwerving. Hieruit zijn interessante ideeën naar voren gekomen die we gaan verwerken in ons nieuwe beleidsplan. Vrijwilligers zoeken onder andere meer verbinding met HoPe en vinden het belangrijk om op de hoogte te worden gehouden van de resultaten.

Tijdens de dag is het communicatieteam in het zonnetje gezet. De inzet van dit team is van wezenlijk belang om het werk van HoPe bekend te maken onder een breed publiek en zorgt er tegelijkertijd voor dat we regelmatig nieuwe aanmeldingen van vrijwilligers krijgen. Daarnaast heeft het team gezorgd voor de productie van het prachtige Jubileum Magazine 30 jaar HoPe.

Walter nam ons mee terug in de tijd met zijn presentatie over 30 jaar HoPe. Boeiend om te zien hoeveel er in dertig jaar is veranderd. Het werk is professioneler geworden en wordt op grote schaal uitgevoerd. Het is mooi om te kunnen constateren dat we trouw zijn gebleven aan ons uitgangspunt: we werken samen met de bevolking, we leggen niets op.

We hebben de dag afgesloten met een gezellig diner en het voornemen om ons de komende maanden te buigen over de inbreng van vrijwilligers en hoe we die kunnen verwerken in ons beleid.

2022 06 HoPe vrijwbijnk12juni P1030510