Presentatie op de Internationale School in Leiderdorp

Tot een jaar of vijf geleden hebben we regelmatig presentaties gehouden op basisscholen. De afgelopen jaren richtten we ons vooral op andere manieren van fondsenwerven, maar als de kans zich voordoet vinden we het nog altijd leuk om scholieren te vertellen over het werk van HoPe. Dat hebben we begin mei mogen doen op de Internationale School in Leiderdorp. Het accent lag daarbij op het werk in de Biblioteca.

De staf van de school was al ruim voor de presentatie bezig geweest om de leerlingen en hun ouders bekend te maken met het werk van HoPe. Ook waren er al acties opgezet waarvan de opbrengst bestemd is voor de Biblioteca.

Kort voor de presentatie is er op de school een tweedehandsboekenverkoop geweest en werden hotdogs en ‘jacket potatoes’ (een Engelse lekkernij) verkocht. Op het programma staan nog een talentenshow en de verkoop van cakes en ander gebak. De opbrengst van al deze acties zal gedoneerd worden aan de Biblioteca. We zijn onder de indruk van de inzet van docenten en leerlingen. Heel veel dank aan Lesley, de directrice, en haar team!

Het was leuk om de presentaties te geven. De leerlingen waren duidelijk geïnteresseerd en stelden goed vragen. We hebben veel positieve feedback gekregen van docenten. En met de opbrengst gaan we zorgen voor de continuïteit en kwaliteit van het werk van de Biblioteca.

Aanvulling. Recent heeft HoPe Nederland een cheque ontvangen van €1052,35. De begeleidende tekst van de school hierbij is:
“Stichting HoPe Nederland is a non-profit organisation aimed at improving the lives of children in Peru. These initiatives enhance educational and emotional development by providing essential resources and opportunities.
During our fundraising efforts for Stichting HoPe Nederland, our International community bonds were strengthened, awareness of the needs of others was a priority and the whole school came together for a common cause."

2024 07 Elckerlyc