Biblioteca Kallpanchis - naschoolse opvang

De voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar, dat in maart van start gaat, zijn in volle gang. De veiligheid van het gebouw is in 2019 door de gemeente Cusco verbeterd. Er is een steunmuur opgetrokken. Omdat het gebouw op een helling is gebouwd was er een probleem met afkalvend gesteente en opkomend grondwater. Dankzij de werkzaamheden is het gebouw nu weer helemaal geschikt voor het programma.

Het afgelopen jaar is er een vierde docente aangetrokken en hebben vrijwilligers van het taleninstituut Maximo Nivel Engelse les gegeven en de kinderen geholpen met hun huiswerk. Een vrijwilliger uit Nederland heeft gedurende twee maanden het team versterkt. Dankzij de gezamenlijke inspanning hebben de ongeveer 60 kinderen die elke dag na school naar de Biblioteca gaan hun huiswerk kunnen maken en een rustig plekje kunnen vinden om bijvoorbeeld een boek te lezen.

Vanaf maart gaan we weer door met dit belangrijke programma dat kinderen uit arme wijken en probleemgezinnen in staat stelt goede schoolresultaten te behalen.