HoPe ondertekent samenwerkingsovereenkomst met het Ministerie van Onderwijs

Het Peruaans Ministerie van Onderwijs heeft als doel de toegankelijkheid en het niveau van middelbaar onderwijs in afgelegen streken te verbeteren. Peru is een erg groot land en kent veel dunbevolkte streken, met name in berggebieden en het Amazonewoud.

Binnen dit plan heeft het ministerie drie aangepaste vormen van middelbaar onderwijs ingesteld. Omdat het ministerie zelf niet de capaciteit heeft om deelnemende scholen voldoende te begeleiden, schrijft het ministerie sinds 2019 jaarlijks een aanbesteding uit voor de privésector. Particuliere organisaties zoals NGO’s en universiteiten kunnen inschrijven voor de uitvoering van onderwijsprojecten die het ministerie opstelt en financiert.

Voor het vijfde achtereenvolgende jaar heeft HoPe een aanbesteding gewonnen en zal HoPe met financiering van het ministerie een project uitvoeren ter ondersteuning van het middelbaar onderwijs in afgelegen streken.

Donderdag 6 september jongsleden heeft Julio Sotelo, directeur van Stichting HoPe Peru, in Lima de overeenkomst voor 2023 met het ministerie getekend.