2019 02 Donatie veli volantis Het zeiljacht de Veli Volantis vaart al jaren onder regie van Hans van Vliet. Opvarenden van dit schip helpen Peruaanse jongeren bij het ontwikkelen van hun talenten. Dit is het uitgangspunt van een bijzondere manier van sponsoring. Hans heeft een kring van vrienden om zich heen verzameld die om de beurt captain zijn. Elk jaar kiest de Veli Volantis zee, hetzij naar het noorden, het westen of het zuiden. De bemanning – er zijn zeker ook vrouwen, maar in de zeilwereld heet het nog steeds bemanning – zeilt voor zijn plezier, bezoekt havens, ontspant zich als er weinig wind is en werkt hard bij storm.

Maar er is meer: voor iedere week vaarplezier leggen zij een bedrag in voor één van de projecten van HoPe. Het is duidelijk dat al die bedragen bij elkaar opgeteld leiden tot een groot bedrag per jaar.

Hans wil graag de relaties van Stichting HoPe uitnodigen om mee te varen.

Planning voorseizoen 2019
Hans wil iedereen uitnodigen om in het voorseizoen, tot begin juni, gebruik te maken van het goede dat het zeilschip de Veli Volantis te bieden heeft. Omdat enerzijds de weersomstandigheden altijd een onzekere factor zijn en anderzijds een dagje zeilen voor de meesten op tijd in de agenda moet worden vastgezet, is het voorstel als volgt:
Als je wilt gaan zeilen, reserveer dan drie data in je agenda. Als de eerste datum het weer te slecht is, schuif je de afspraak door naar de tweede datum en indien nodig schuif je nog een keer door naar de derde datum. Op deze wijze is de kans groot dat er wel gezeild wordt en het vrijvallen van 1 of 2 dagen vindt in de praktijk niemand een probleem.
Kijk of je op deze wijze met een leuke groep mensen, maximaal 5, je zeilplezier voor het voorjaar 2019 kan veiligstellen!

Planning zomertour 2019
In 2019 gaat de reis weer richting Denemarken en wel in de periode van week 28 (7 tot 13 juli) en week 29 (14 tot 20 juli), wel onder voorbehoud dat er een schipper is. Deze weken zijn nog vrij voor diegenen die het spectaculaire Kieler Kanaal willen beleven, maximaal 4 personen.
Denk vast na met wie je wil gaan varen en in welke week!
De kosten bedragen dit jaar € 1.600,- per week, ongeacht het aantal opvarenden, exclusief vervoer van en naar Denemarken.
Aanbetaling bij boeken: 25% (= € 400,-). Na aftrek van de kosten worden alle opbrengsten weer gedoneerd aan HoPe.

Je ziet: er is dit jaar weer heel wat ambitie met de Veli Volantis.
Doe eraan mee en maak ook in 2019 een mooie bijdrage voor Stichting HoPe mogelijk. Maar belangrijk blijft natuurlijk altijd   het  zeilplezier dat je met elkaar maakt en hebt. Ook dit jaar dus een goede vaart met de Veli Volantis!

Als je belangstelling hebt om mee te varen, neem dan contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..